Zand!!! Zand!!! Zand!!!

28 augustus 2014 - Huacachina, Peru

De bus van Lima naar Paracas genomen. Wat een grote maatschappij is dat leek wel soort vliegbasis bagage inchecken. Wat allemaal prima was geregeld Zelf een maaltijd was er bij inbegrepen. De maatschappij heet trouwens Cruz del Sol.
Eenmaal aangekomen in Paracas moest ik nog meter of 600 lopen voor de hostel.
Het inmiddels al etenstijd en dat ging ik samen doen met een belg, genaamd Jonas, die ik eerder al in Lima had ontmoet en even later weer zag in busstation van Lima. Na eten gingen we weer ons hostel. Nog even gechild en daarna gaan slapen, want de volgende dag moest ik om 8 uur verzamelen, om de Balletes eilanden en het Paracas Park te bezoeken.
De volgende ochtend moesten we verzamelen vlakbij het hostel. Met man of 12 gingen we naar de bootjes om vervolgens in een half uurtje daar aan te komen. Daar zagen we eerst de pelikanen en bocht verder de zeeleeuwen en even later de kleine pinguïns. Ik had gelukkig al veel foto's gemaakt want me batterij was op en de reserve had ik blijkbaar niet opgeladen. Maar gelukkig hebben ik de foto's nog.
Na de eilanden tocht hadden we een uur de tijd doorbrengen in Paracas om vervolgens de Park in tegaan. Het was een groot park van een lengte van 18 km waar we alleen het noordelijkste deel bezoeken.
Het was veel rotsen met en padden die van zout waren. Wr waren nu ook vele moiie uitzichten over zee en land en er stond een redelijke frisse wint.
De voldende dag ging ik weer met de bus naar de locatie volgende Huácachina.

De Zandduinen zijn echt spectaculair mooi. Bij aankomst in het hostel ging ik een van de hoogste duinen beklimmen, misschien ook niet maar zo leek het wel. De beklimming was uitermate vermoeiend zo midden op het heetst van de dag. De uitzichten waaren daarin tegen uitzinnig mooi.
Oja, mijn eerste ervaring met een AARDBEVING(24 aug). Het in het begin heel raar, je voelt wat maar weet niet wat het is. Het duurde uiteindelijk z'n 30 seconden. Alles trilde en flessen zag je bewegen. Uniek en spannend en eventueel erg om mee te maken.
En toen de volgende dag de Pisco Tour, het drankje van Peru, erg lekker trouwens. Om 1 uur werden we opgehaald bij het hostel. Na ee kleine rondleiding moesten we er aan geloven ongeveer 10 verschillende soorten picso en volgens op ee andere locatie nog eens 5. Daarna moesten we nog de sandbuddy en sandboarden gaan doen. Dat buddy over zandheuvels is echt te cool om te doen. Gaat er lekker ruig aan toe. Soms met afgrond dat je denkt neeeeee. Eenmaal beneden was echt gaaf. Het sandboarden was ook vet om te doen. Uiteindelijk ging we toch allemaal op onze buik naar beneden toe. Staand wad het lastig zeker als je nog nooit hebt gesnowboard. Kortom leuke en spannende ervaring rijker.e Zandduinen zijn echt spectaculair mooi. Bij aankomst in het hostel ging ik een van de hoogste duinen beklimmen, misschien ook niet maar zo leek het wel. De beklimming was uitermate vermoeiend zo midden op het heetst van de dag. De uitzichten waaren daarin tegen uitzinnig mooi.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annet:
    28 augustus 2014
    ha die Wouter,
    Wat een prachtige foto van die zandduinen! Jij hebt al veel moois gezien en ook gedaan!
    leuk om je te volgen. Nog veel plezier, en blijven schrijven dan zijn wij ook een beetje mee op reis!
    groetjes Annet
  2. Nadia: