San Pedro y la costa

20 oktober 2014 - Antofagasta, Chili

Het indrukwekkende Salar de Uyuni was dan achter de rug. Na de grens over gang was in dan eindelijk in Chile aanbelandt. Hier in San Pedro De Atacama was aanzienlijk warmen dan in Bolivia, het was er warmer dat 30ºC. Op de midden van dag was an ook niet uit te houden. Op de volgende dag ik samen met een naam genoot naar Laguna Cejar, waar je overgens een heerlijk duik kon nemen en lekker drijven in zoute water en lekker kan genieten van de omgeving. Ook was er een soort krater gat waar je in kon springen. Het water was daar overigens erg koud z'n 12ºC. Ik voelde het wel een beetje aan me ademhaling. Het niet echt goed voor je gezondheid.
Dan ik toch wel een kleine verrassing in petto, een bezoekje naar Argentinië, Salta. Het ee wel een ritje van 10 uur naar dan was ik wel 2 dagen in het land grote stukken vlees en salsa. Het waren twee mooie dagen, mede door het warme weer en naamgenoot die vanaf Salta verder Argentinië in ging en ik terug keerde naar San Pedro De Atacama. Salta is ee redelijke mooie stad met een mooi uitzicht punt te bereiken met Teleferico(kabelbaan) en een bijzondere roze kerk.
Weer terug in San Pedro De Atacama waar ik een duitser tegen het lijf liep bij de grens overgang Argentinië-Chile. We ging allebei dan ook naar de Geisers of Tatio. Het was veel stoom te zien. Het dan oon z'n 75ºC. Het borrelde dan af toe ook vlink. Werd trouwens op een hoogte van 4500 meter niet echt lekker, misschien de hoogte of was het toch te weinig gegeten, een combinatie van beide kan ook het geval geweest zijn. Terug op bekend terrein voelde ik me weer stukken beter.
Wie zal het zeggen dat ik gelijkenissen van planeet mars heb gezien. Het bezoek aan Valle de Luna en Muerte moest dat het geval zijn. Het was zeker een ander stukje van de aarde. Er groeide dat ook niets. Het was daarom abstract en wonderbaarlijk om te zien.
De tweede stad in Chile was dan Antofagasta. Twee aangelegde mooie standen buiten het centrum. Een plein met een miniatuur van de Big Ben. Wat zal ik nog meer zeggen, nou niets een saaie stad met nog een leuke vishaven waar je heerlijke ceviche(vis in citrussap) te smullen is.
De derde stad wordt La Serena, dit is wel hopelijk een leukere en mooiere stad.