La Paz en Sucre

1 oktober 2014 - Sucre, Bolivia

LA PAZ

Een hele grote stad in een vallei gelegen. De gebouwen zien er erg grijs uit en het een drukke stad met veel verkeer. Zeker de moeite waard om te bezoek voor een paar dagen.
De kerken zijn daarin tegen wel mooi met schitterende gevels met allerlei beeldjes en andere details. Ze hebben ook 2 kabelbanen en een derde in aanbouw. Deze bregen ze uiteraard naar een hoger punt. Tijdens rit naar boven krijg je een goed beeld hoe groot La Paz is. Jammer dat ik de andere niet gedaan heb, maar die.lag uot het centrum. Eenmaal aangekomen op de top zag je echt hoe La Paz erbij ligt. Het was jammer genoeg een beetje bewolkt waardoor je de bergen in de omgeving niet kon zien. Maar daarin tegen een uitzicht op de stad zelf.

SUCRE

Na s' middags de bus hebben genomen kwam ik tegen de avond aan in Sucre. Af gezet in mijn hostel waar ze geen Engels konden en erg stil is.
Is Sucre een hele mooi Italiaanse achtige stad met veel groen en mooie witte kerken, wordt ook wel White City genoemd. 3 nachten er te zijn verblijven en wel lekker uitgerust omdat het rustig wat. Had namelijk een kamer met 4 bedden voor me zelf. Sucre is de moooste stad, in mijn reis dan, van Bolivia. Ook al moet ik er nog twee bezoek en de zoutvlakte van Uyuni.
Nu(30sept) ben ik inmiddels al weer in de volgende Boliviaanse stad Potosi. Hier ga de mijnen bezoeken van Cerro Rico, waarze overigens nog gewoon aan het werk zijn. Dit word een hele ervaring heb gehoord van de mensen die in heb ontmoet.
Dit komt weer in het volgend veslag.

1. Anita:
    2 oktober 2014
    Hoi,wat een avontuur weer ,toch wel modern met die kabelbaan ,nu grijze stad doet somder aan en ook nog mist is dubbel op ! Dus nu ben je ook een beetje uitgerust zonder kamergenoten,niet te eenzaam ?? Spannend naar een mijn in werking , zie je hoe uit echt in Z n werk gaat ! Nou nog veel vakantie plezier , lfs x x
  2. Albert:
    3 oktober 2014
    Het is allemaal wel erg indrukwekkend wat je ziet. Ben echt heel blij dat het zo goed gaat en dat je er zo van geniet. Ik ben er trots op dat je dit allemaal onderneemt. Wij vinden het aan de andere kant nog wel erg lang duren voordat je weer naar huis komt. Luka en Zelda denken dat je nog steeds in het vliegtuig zit! Ze gaan af en toe op je kamer kijken of je er al weer bent. Is wel lachen. Barça is al erg gegroeid en Rosso zal je zo langzamerhand ook wel missen. MZVC heeft inmiddels zijn eerste punt gehaald in de competitie. Ajax staat (met PSV) bovenaan en Martijn gaat zaterdag de kustmarathon lopen. Ik hoop dat je nog een paar mooie weken tegemoet gaat. Ben benieuwd hoe de ervaring in de mijn is. groeten, je vader
  3. Sander:
    5 oktober 2014
    Heb weer een blokje gelezen en het word steeds mooier wat je schrijft. Wat een indrukken zeg !!
    Heerlijk dat je er van geniet, pa schrijft luka denkt dat je in het vliegtuig zit en zwaait veel naar je ook gekke bekken naar de vliegtuigen! Haha
    Benieuwd naar je nieuwe blog en blijven genieten!!!