lijnen en vulkanen

1 september 2014 - Arequipa, Peru

Na een kleine busrit kwam ik aan in Nazca. Waarna ik te voet naar het hostel ging. De eerste avond ging ik Nazca verkennen, niet echt veel te beleven. Alleen de mummies en Nazca-lijnen. De volgende morgen ging de mummies bekijken en ojaa ook piramides. Het was dan ook een goede dag vulling. Wel uiteraard meer te weten te oner de geschiedenis en connecties met lijnen. Interessant was het zeker.
Om 7 uur wakker worden en om 8 uur de Nazca lijnen bekijken. Ja zo leek het, het was er mistig die morgen waardoor we een vertraging van 2 uur hadden opgelopen. Eenmaal de lucht in te gaan was het een ware kunstwerken op zand en vooral grint. De mooiste tekening vind ik de aap (mono). Natuurlijk zijn de andere lijnenook speciaal om te bekijken. Na een goede landing kregen we certificaat en stempel in ons paspoort, leuke herinnering. Diemiddag gingik verder nog lekkerrustig aandoen, want die avond moestik bus naar Arequipa nemen.
Na een comfortabele busrit van 9 uur. Bamba had het prima geregeld, zat heerlijk in een business stoel. Na een heelijk kippetje te hebben gegeten ging slapen. Met nog eenuurtje te rijden werd wakker. Een maal aanbelandt in Arequipa met de taxi naar het hostel gebracht. Waarna ik meteen een Free Walking Tour heb gedaan. Hier zijn we achter genomen dqt Arequipa ook wel'de Witte Stad' wordt d gemoemd. Sterker nog war interessanter is de verschillende soorten lama's zijn in Peru. Die we tijdens de route ook een aantal van hebben gezien.
Ik dacht eendag later de stad te gaan verkennen, maar was een nationaale gebeurtenis voor militairen en politie. Allemaal in prachtige strakke outfits. Arequipa is trouwens een fantastische stad, vriendelijk, meegaand en op bijna elke hoek van de straat is er een soorten van politie aanwezig.
Arequipa is omgeven door vulkanen, de bekendste is de Misti.
Er is natuurlijk een mooi uitzichtpunt om dit te bekijken. Het was dan ook een wandeling wel. Uitzinnig mooi!!!

3 uur s' nachts me bed uit om 3 dagen de Colca Canyon te verkennen!!!:-)