Kleurige kustlijn

27 oktober 2014 - Valparaíso, Chili

Doormiddel van de bus reizen komt laaste stad toch al in beeld. Maar eerst nog drie steden aantikken voor het Zuid - Amerikaanse continent verlaat. Het wordt eerst La Serena, Valparaiso en Santiago en misschien nog ff naar Argentinië, Mendoza.
Het is een stukje lopen voor je bij de kust bent in La Serena. Na die wandeling heb je wel een prachtige stand van 7 kilometer voor je.
Na prima wandeling schoten de gedachten en flitsen van mij vakantie als soort flashback terug op mijn netvlies. Na de wandelingen ben ik dan ook weer ff lekker uitgewaaid.
La Serena is veder een mooie stad voor een paar dagen. Ook heb nog twee tours gedaan. Hier zag wederom zeeleeuwen, pelikanen, pinguïns en uiteindelijk ook nog een paar dolfijnen. Deze zwommen even met de boot mee, blijft fantastisch om te zien. Ook heb ik Valle de Elqui bezocht wat erg groen was maar weinig water te zien was. Behalve een groot meer met een enorme dam.

Dan de UNESCO stad Valparaiso. Kleurrijk vanwege de vele graffiti en painting op alle muren en natuurlijk de heuvels waar de huizen met allerlei kleuren bedekt zijn. Op de cerro's is behoorlijk te trappen lopen of je neemt de ascensor, een klein lifje doe omhoof brengt. Ze er veel maar de helft is dan ook gesloten of er een renovatie is aan de gang. Het was de ene dag 18 graden de andere dag is het twee keer zo warm, en dan is het heet. Het ligt dan wel aan de kust ze hebben geen stranden, die liggen richting Vina de Mar. Wel is het een groot havengebied met enomere container schepen. Het ook dan de grootste haven van Chile.

1. Stephanie:
    28 oktober 2014
    Hoi wout, ik heb net al je verhalen gelezen! Wat heb je veel meegemaakt, gedaan en gezien! Geniet er nog maar even van voordat je hier weer in het koude nederland terugkomt. xx
  2. Anita:
    28 oktober 2014
    Hoi,zo weer gelezen!!ke reis is bijna ten einde ,hoe je het allemaal kan onthouden is me een raadsel ,het is zo veel !!nu geniet nog Ff ,zie je gauw lfs xxx