Lima

22 augustus 2014 - Miraflores, Peru

Na een prima vlucht en tussenlanding in Madrid. Aangekomen in Pariwana Hostel. Toen ik eenmaal het hostel had bekeken ging effe een frise douch nemen. Na een de frisse gelegenheid ging ff op bed liggen, sociaal media gecheckt. Toen dat ik had gedaan viel ik inslaap. Wat niet mijn planning was, want ik wou nog wat eten. Het was inmiddels 2 uur later, 11 uur s'avonds, ja toen dacht lekker door slapen nu. In vliegtuig had ik allemaal kleine power nepjes gedaan. Wat niet echt bevorderlijk is.

LIMA CENTRUM
Na een uitleg bij receptie of ik een taxi of bus moest nemen. Ging de voorkeur naar de taxi, wat ietjes goedkoper is. Met een gebrekkig wordje spaans werd ik na een half uurtje rijden afgezet op Plaza San Martin. Erg mooi plein met rondom vele koniale gebouwen evenals Plaza Mayor waar ik zelf naar toe ben gelopen. Hele onderneming in vreemde stad en zeker in je eentje. Een taxi is trouwens ook belevenis. Ze slaanaf vanaf de buitenste baan of ondersom. Continue claxonerende auto's als een taxi iemand meeneemt of dat bussen(kleine roest bakken) midden op de weg stoppen.

MIROFLORES
Vandaag 21 augustus ben de wijk gaan vekennen waar mijn hostel is gevestigd. Ik heb een route gelopen op aanraden van het hostel. Het was door een drukke winkelstraat met aardige winkels en op elke hoek van de straat stond er wel soort staswachters in blauwe pakken. Deze route ging helemaal naar kustlijn van de wijk, ongeveer 20 minuten lopen. Eenmaal bij de kust aangekomen kon je niet het strand p maar wel was er een grote shoppingwall met allemaal bekend merken. Het was een cliff van ruim 100 meter dat je op de Atlantische oceaan kon bekijken. In het heb lekker geluncht en ben ik verder gegaan lang de kustlijn. Hier waren mooie parken met standbeelden en natuurlijk leuke uitzichten.
Morgen dan voor het eerst met de bus ben benieuwt hoe dat zal gaan. Tot in Paracas

1. Albert:
    22 augustus 2014
    Leuk om iets te lezen op je blog. Goed dat je eerst flink hebt geslapen. Eten was (nog) niet echt nodig denk ik omdat we je thuis goed hadden volgestopt met gezonde groentes uit de volkstuin :-)
    Fijn dat alles goed gaat en dat je je weg weet te vinden in zo'n vreemd land. Ik snap dat het nogal een cultuurschok is. Maar daar ging je ook voor.
    Het is overigens wel knap dat je vanuit Lima helemaal naar de Atlantische Oceaan hebt kunnen kijken. ik denk dat je de Stille Oceaan hebt bewonderd. Ik hoop dat de reis naar Paracas vandaag goed is verlopen en dat je ook daar weer een goed hostel hebt gevonden.
    Dat het met reizen niet altijd even makkelijk gaat heb ik vandaag zelf weer aan den lijve ondervonden. ik ben om 16.25 uur uit Amsterdam vertrokken en sta nu (drie uur later) nog steeds stil in Roosendaal. Ik hoop dat het in Peru allemaal wat vlotter gaat. We hebben het gebied rond Paracas inmiddels bekeken op google earth. Dat ziet er woestijnachtig uit, lijkt me mooi. We zijn benieuwd hoe je het ervaart als je er echt bent. groetjes ook van mama, rosso en Barça.