Titicacameer

22 september 2014 - Puno, Peru

Na nog een aantal dagen in Cusco te zijn verblijven. Heb ik nog een aantal reünies bezocht in nabije omgeving. Het was een dag tocht naar Pisac, Urubamba, Ollantaytambo en Chinchero, dit wordt ook wel de heilige vallei van de Inca's genoemd.
Het was bijzonder mooi wat et allemaal nog van is overgebleven.
De weg naar Puno met de Andean Explorer Bus was er indrukwekkend met mooie landschappen en bergen toppen. Met de stops onderweg kreeg je goede indruk wat de route was van de Inca's. Even later kreeg je dan uiteindelijk het Titicaca meer te zien. De hoogste gelegen meer van de wereld, 3800 boven zeeniveau.
En dan de laatste stad in Peru, Puno
Een chaotische stad om te verblijven maar dat heeft ook zijn charme. De volgende dag ging eiland hoppen. Uros, de drijvende eilanden. Echt heel indrukwekkend hoe ze daar leven. Ze leven van de vis en de voorbij vliegende vogels die neerschieten, doen alles met het water uit meer. Drinken, (af)wassen, koken. Hun systeem is daar op gebouwd. Daarna kwamen we na een uurtje varen op het eiland Amantani. Hier bleven we een nacht bij een locale familie slapen. Ze waren erg vriendelijk en gastvrij, wat eem heerlijke verblijf was het met uitstekend eten. Ook werden locale kleding gehesen. De mannen in poncho en muts en de vrouwen in mooi outfit met veel details.
De volgende ochtend was het laaste eiland Taquille aan de beurt. Het mooi eiland met het meer om je heen, dan heb ik genoeg gezegt. Na een vaart van 3 uur weer terug in Puno. De laaste nacht in Peru ging vooraf met een workshopje Pisco Sour maken. Heel eenvoudig en lekker. Ga ik zeker maken thuis.
ADIOS PERU ! !!!! ADIOS PERU!!!

1. Anita:
    23 september 2014
    Wat een verhaal weer ,alle zeer bijzonder ,heb je geen foto,'s van je in die pakjes wast leuk om te zien !!en dat eten ,,jammer dat we nog zoooo lang moeten wachten !!