Machu Picchu

19 september 2014 - Cusco, Peru

Een dat voor vertrek voor de Salkantay Trek hadden we een briefing in Millhouse Hostel in Cusco. Hierin werk kort maar krachtig wat de tocht in hield en watr je mee moest nemen.

De volgende uiteraard werden we op gehaald per busje en gingen vervolgens een rit van 3 uur met ontbijt naar Molleta waar de Salkantay Trek begon. Op naar MACHU PICCHU. De eerste dag was zo goed als vlak want we werden door he busje hoog afgezet, we moesten uiteindelijk maar 4,5 uurtjes lopen voor de tentkamp. Deze was gelegen op 4100 meter. De nacht was overgens redelijk koud te noemen. Gelukkig had ik termokleding meegenomen. De nacht uitleindelijk fris/koud en hard.

Ik werd wel erg op me duits getest wat er waren alleen maar Duitster(die gelukkig ook Engels spraken). Het eten over de heletocht was erg lekker. We gingen telkens voor de kookbrigade en paardeman met onze bagage weg. Ze halden ons meestal halve wege ingehaald wat die liepen wel erg door.

Dag 2 vertokken we natuulijk vroeg want dit was de langste tocht van de 5 dagen. We moesten van onze eerste tentenkamp nog 7.5 km lopen hoogste top van de tocht. Dit was 4900 meter boven zeeniveau met uitzicht op de nuevo Salkantay die ruim 6300 meter hoog is. Gulukkig had ik geen last van hoogte mede doordat ik al in de Colca Canyon een hoogte van 4500 meter had bereikt. Het was wel zwaar en vermoeiend. Het trouwens het hoogste punt was in mijn leven behaald heb. De nacht was overgings iets beter dan de eerste. Iets zachtere ondergrond en wat warmer omdat we ruim een anderhalve kilometer lager zaten.

Dag 3 en 4 het was vanaf nu alleen nog maar afdalen en een kleine helling die we moesten nemen. De afdaling ging uitstekend en redelijk snel. Zo af en toe hadden we een mooi uitzicht op de bergen en de rivier die door de vallei stroomd. Dag 4 bereikte we Aqua Calientes. Waarvoor we eerst langs het spoor moesten lopen die leidde om Machu Picchu. Als we naar boven keken konden we de huisje zien, wat al bijzonder is. Eenmaal aangekomen in Aqua hadden we weer heerlijke bedden een over heerlijke douch ter beschikking. Na 4 dagen in bijna de zelfde stinkende kleren te hebben gelopen. En dan de volgende en de laaste dag van SALKANTAY TREK Dag 5

MACHU PICCHU  !!!!!!   MACHU PICCHU !!!

Op de eerste plaats moesten we vroeg heel vroeg onze bed uit en dat was 05.00. Dit om als een van de eerste naar de Heilige Stad te gaan. We moesten eerst met de bus van ongeveer een uur naar boven om vervolgens toch in de rij te staan. We kregen eerst een rondleiding door de heilige stad. We kregen zo informatie dat ik de helf al weer ben vergeten, gelukkig hebben we de gidsen nog en internet. Eenmaal dat de rondleiding klaar was gingen we gezamelijk naar de klassieke punt waar de foto's bekend van zijn. Het een soort magische ervaring om daar te staan en om uiteraard om de foto te schieten. Machu Picchu is echt een unieke plek in de wereld. Na heel wat foto's hebben genomen ging me maar opmaken voor de klim op de Wayna Picchu, die berg rechts op de foto. Dit was een zwaare en vermoeiende tocht van een uur. De uizicht was trouwens prachig en wonderbaarlijk te nomen. Kortom het was me een heel mooi tocht naar de Heilige stad van de Inca's.

Fantastisch om dit gedaan te hebben.

De foto's staan onder foto en dan MACHU PICCHU

1. Oma:
    Lieve Wouter
    We ( je moedertje, Jo en Annet)hebben net met elkaar je verhaal gelezen. Wat een mooie reis, spannende tocht hoor.
    We willen graag meer foto's zien hoor..! Zal wel lastig zijn om de foto's te uploaden. Leuk dat we in ieder geval iets zien van jouw reis.
    Hoorde van Anita dat je nu naar Bolivia gaat. Hoog en koud hè?
    Jo roept dat ze graag zo n Boliviaans mutsje wil ...... ! Dus op mutsenjacht Wouter! Voor de hele familie een muts ;)
    Heel veel plezier verder en doe voorzichtig!
    Dikke kus van je oma!
  2. Marly:
    20 september 2014
    Prachtig Wouter! Erg leuk om te lezen en mee te beleven aan de hand van je foto's.
    Oja, doe mij ook maar zo'n Boliviaans mutsje ;-)
  3. Annet:
    Ha Wouter,
    Doe mij ook maar eentje hoor, haha
    Anita zegt dat je de creditcard van Albert mag gebruiken!
    Dus ik zou zeggen inslaan en opsturen maar. ;)
    Groetjes Annet
  4. Anita:
    20 september 2014
    Hoi ,zo nu heb je echt wandelbenen,je verhalen zijn leuk en mooi om te lezen.je ziet echt hele mooi stukken van de wereld ! Moet echt heel indrukwekkend zijn allemaal . Nu op naar Bolivia hoop dat je het niet te koud krijgt ! Veel plezier en maak mooie foto,'s lfs en dikke xx