Inca stad

9 september 2014 - Cuzco, Peru

Na de Colca Canyon nog drie dagen in Arequipa te zijn verblijven. Het was overgings erg rustig, ik had een 6 persoons kamer voor me alleen. In Arequipa heb ik nog een rondje kerken gelopen. Ja, dat blijft er toch in na de vakantie's met me ouders. Jammer genoeg was bijna alles gesloten of er was een miss bezig. De bezochte kerken waren zeker de moeite waard om te kijken. Het was inmiddels wel de hoogste tijd voor een nieuwe stad te gaan verkennen.
Het was weer de nacht bus, dan nu naar de inca stad Cusco. Zat weer heerlijk in business stoeltje. Eenmaal wakker stonden we stil vanwege een staking voor een aan te leggen dam, hierdoor hadden we een vertraging van 4 uur. Uiteindelijk wel lekker dat je wat later aan komt op de volgende bestemming. Uiteindelijk kwamen om 11.00 uur aan.
De free walking tour gedaan en nutige informatie gekregen over de geschiedenis van Cuzco. Vervolgens ben ik naar Saqsayhuaman (sexy vrouw) een tempel van de Inca's. Een half uurtje lopen van Plaza del Armas. Best wel groot en stennen van wel 10 tallen tonnen zwaar. Kortom het bezichtigen van de tempels waren dan nog maar een voorbode op wat komen gaat. MACHU PICCHU. Kortom heb er veel zin in. De foto's volgen uiteraard dit keer wel!!!!!