Colca Canyon

4 september 2014 - Arequipa, Peru

Veel te vroeg opgestaan 3 uur s' nachts om de Colca Canyon te gaan lopen. Met het busje reden we tot onze eeerste stop breakfast, was die 3 uur later. De echte eeste tussenstop was om de Condors te bekijken. Qat een beesten zijn dat. Jammerlijk was ik net te laat om een foto te schieten, ze vlogen vlakt boven on langs.
Na een volgend uurtje rijden gingen we dan hiken. Gelukkig alleen maar naar beneden toe. Op een gegeven moment zagen we de Oasis in de Canyon liggen. Hier verblijven we de volgende dag. Schitterend als schilderijtje. De afdeling liep goed met overal grote stenen en keien. Eenmaal aangekomen op het eerste verblijf kregen we een heerlijke lunch. De rest van beetje bij geslapen en gechild. De wandeling duurde overgens maar 5 uur.

De tweede dag in Colca Canyon was erg mooi, ook omdat we wederom weer een prachtig zonnige wandeling hebben gemaakt. Eerst een uur om hoog. Dat was wel vrij pittig me de conditie die nu heb, phoeeee. Misschien ligt het ook wel aan de hoogte. Vervolgens eenhalf uurtje op een redelijke plateau gelopen. Om daarna weer een uur downhill te gaan naar de prachtige paradijselijke oasis van Sangalle. WWonderbaarlijk mooi, groeien allemaal soorten vruchten/fruit. Toen we waren aangekomen meteen het zwembad in gesprongen. Heerlijk verfrissend. Was trouwens me eerste duik. Wat een magische plek is dit tussen de bergen en zo groen dat alles is.
Maar morgen wacht er een pittig helling voor ons.

De laaste dag dan in de Colca Canyon. Na een vroege morgen om 5 uur te vertrekken vanuit de oasis van Sangalle. We moesten vandaag alleen maar klimmen. Het was nog donker toen wr begonnen. Eenmaal licht zag je de vallei van oasis mooi liggen. Na z'n 2,5 uur een zware beklimmen deden de benen toch wel wat pijn. Een boven moesten we nog een klein srukje lopen voor ons wel verdiende ontbijt. Van hier uit was het dan nog alleen maar ons japanse tour. Met het busje stoppen en foto's maken. Ook hadden we de tijd in de natuurlijke hot springs om wat te herstellen, dat is na tocht wel erg ontspannend. Laaste stop was dan bij kunde wilde lama's, wat een geestige dieren zijn dat. Allemaal verschillende soorten. Weer terug te in het hostel ging de nachtrust beginnen. WELTRUSTEN

1. Martijn:
    4 september 2014
    Niet bepaald een all inclusive strand vakantie, ga je ook nog eens de kroeg in?